اینترنت

ترک شبکه های اجتماعی این ۱۳ مزیت عالی را به دنبال دارد

ترک شبکه های اجتماعی
45بازدید

شبکه های اجتماعی بسیار سرگرم کننده و جذاب هستند و نیاز به گفتن نیست که بسیار هم اعتیادآور هستند. این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی در دنیا بسیار فراگیر شده است و عده زیادی از افراد به ویژه جوان‌ها به آن تمایل پیدا کرده اند، اما این شبکه‌ ها با وجود مزایای مختلف، سبب آسیب به سلامت روان افراد و جوانان می‌شود.


برای مطالعه بیشتر: محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان


اعتیاد به شبکه های اجتماعی

جودی جیمز” متخصص علوم رفتاری در تعریف اعتیاد به شبکه های اجتماعی می گوید: “این اعتیاد نیز تعریف مشابه ای مانند سایر اعتیاد ها دارد، به این معنا که شخص معتاد، قادر به کنترل و توقف استفاده از دستگاه هوشمندنیست.

شبکه های اجتماعی

او همچنین اضافه می کند؛ اگر به اطراف خود بنگرید مردم زیادی را خواهید دید که دائما یا در حال ارسال پیام هستند یا همیشه در شرایط آنلاین در انتظار دریافت پیام به سر می برند.

چرا می‌خواهید شبکه‌های اجتماعی را ترک کنید؟

شبکه‌های اجتماعی پر از مطالب متناقض و متضاد است. این حالت می‌تواند جالب و سرگرم کننده باشد اما موجب خشم نیز خواهد شد. و نیازی به گفتن در مورد افراد بیهوده با پستهای نامناسب در شبکه‌های اجتماعی نیست.

با این حال دلایل زیادی وجود دارد که می‌توانید از این اتلاف زمانی بیهوده فاصله بگیرید. در اینجا برخی از مواردی که با جدا شدن از شبکه‌های اجتماعی برای شما رخ خواهد داد، بیان می‌شود.


شاید این مقاله هم برایتان مفید باشد: فضای ابری چیست؟


مزایای ترک شبکه های اجتماعی:

اگر متوجه شدید که خلاقیت‌تان کمی کور شده، ممکن است بخاطر عادت به شبکه های اجتماعی باشد. وی گفت داشتن شبکه‌های اجتماعی در پس زمینه ذهنی با خلاقیت تداخل ایجاد می‌کند.

روزهای اول مشکل اضطراب خواهید داشت مزایای ترک شبکه های اجتماعی

اگر چه اثرات ترک شبکه های اجتماعی در درازمدت مثبت هستند اما واکنش اولیه عمدتا استرس و اضطراب است. این احساسات به علت کناره گیری عصب زیستی از حس ارتباط پیوسته است.

ترک فضای مجازی

استرس کمتری خواهید داشتمزایای ترک شبکه های اجتماعی

به گفته گرینفیلد، این تحریک مرتب برای آگاهی مداوم از آنچه در اینترنت رخ می‌دهد منجر به افزایش کورتیزول یا همان هورمون استرس خواهد شد.


درباره ی کاربرد اینترنت اشیا در رشته کامپیوتر و برق چه می دانید؟


این استرس بیشتر می‌تواند تاثیرات نامطلوبی بر مغز ایجاد کند. دوری از شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود کمتر مستعد بالا رفتن سطح کورتیزول باشید و شما را آرامتر و متمرکزتر می‌کند.

احساس اعتماد به نفس بیشتر می شودمزایای ترک شبکه های اجتماعی

فرض کنید قصد دارید بچه دار شوید، خب معمولا کسی پیش شما نمی‌آید و نمی‌گوید که ببین بچه من چقدر قشنگ است یا چقدر دوست داشتنی است و یا حرفهایی مشابه این را به شما نمی‌زند.

احساس اعتماد ب نفس

مردم عادت دارند فقط بهترین لحظات زندگی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و ما نمی دانیم در زندگی خصوصی آن ها چه اتفاقاتی می افتد.

با ترک شبکه های اجتماعی بیشتر می‌خوابیدمزایای ترک شبکه های اجتماعی

سعی دارید ظرف یک دقیقه با سرعت، اعلانهای اینستاگرام را قبل از رفتن به رختخواب چک کنید اما ناگهان متوجه می‌شوید که از زمان خوابتان وقت زیادی گذشته و این مدت را صرف جستجو، لایک کردن و کامنت گذاشتن کرده‌اید.

گرینفیلد می‌گوید: این کار برای بسیاری از افراد به یک عادت رایج هنگام خواب تبدیل شده است که غالبا یک یا دو ساعت را به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی اختصاص می‌دهند.


بیشتر بخوانید ، بشتر بدانید: همه چیز راجع به اینترنت اشیا در پزشکی


وی گفت: به این فکر کنید که اگر این کار را هر روز انجام می‌دهید یعنی ۱۵ ساعت در هفته را فقط داخل شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید.

روابط فردی چهره به چهره را بیشتر می شود مزایای ترک شبکه های اجتماعی

روابط فردی چهره به چهره معمولا بسیار قویتر از روابط صرفا آنلاین است و ترک شبکه‌های اجتماعی شما را وادار می‌کند تا بر این روابط دنیای واقعی تمرکز کنید.

کنار گذاشتن شبکه‌های اجتماعی و گذاشتن وقت بیشتر برای تعاملات رو در رو کمک می‌کند که یکی از مهمترین عوامل در سلامت روح و روان هستند.

مزایای ترک شبکه های اجتماعی

با ترک شبکه های اجتماعی کمتر خسته خواهید شدمزایای ترک شبکه های اجتماعی

کمتر ساکن می‌مانیدمزایای ترک شبکه های اجتماعی

نشستن در کل روز می‌تواند همانند سیگار کشیدن برای سلامتی شما خطرناک باشد. دور بودن از شبکه‌های اجتماعی زمان شما را برای فعالیتهای سالمتر آزاد می‌کند.

فقط لطفا وقت گذراندن با بازیهای ویدئویی یا تماشای شبکه نتفلیکس را جایگزین آن نکنید.

در مورد خودتان چیزهای بیشتری یاد می‌گیرید

وقتی افراد خودشان را از شبکه‌های اجتماعی جدا می‌کنند، وسوسه بازخورد گرفتن از دیگران در مورد پستهایی که برای شام شب قبل گذاشتند یا جایی که برای تعطیلات رفتند، از دست می‌دهند.


این مقاله شاید جالب باشد: اینترنت اشیا چیست و چه کاربردهایی دارد؟


باید وابستگی به اظهار نظرهای دیگران را کنار بگذارید تا در نهایت درون خودتان را کشف کنید.

مهارت تصمیم گیری شما بهتر خواهد شد

بسیاری از باورها و رزشهای افراد تحت تاثیر چیزهایی است که در شبکه های اجتماعی می‌خوانند. با توجه به یک تحقیق، نیمی از کاربران فیسبوک تحت تاثیر چیزی هستند که در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانند.

بحث و مشاجره کمتری خواهید داشت

اما وقتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی را متوقف می‌کنید، خودتان را صحنه مشاجره خارج می‌کنید و از نظر عاطفی کمتر به شما فشار می‌اید.

بهتر شدن روابط

بنابراین مجبور نیستید که تمام روز آن نارحتی که بخاطر کامنت یک شخص به شما وارد شده، درون خود نگه دارید.با این کار بیشتر می خوابید، بیشتر با هم صحبت می کنید و وقت بیشتری برای همدیگر دارید. با کنار گذاشتن آن ها بیشتر از تاثیراتشان روی سلامت ذهن، جسم و روح آگاه می شوید

هوش هیجانی شما بیشتر خواهد شد


این محتوای مفید را هم مطالعه کنید: جیک و پوک اینترنت اشیا یا IOT


اما این مستلزم این است که با انسانهای دیگر تعامل داشته باشید. وقتی در طول روز، ساعتها وقت روی رایانه صرف می‌کنیم، امکان تعامل رو در رو را از بین می‌بریم و هوش هیجانی خود را کاهش می‌دهیم.

سخن پایانی

شما در این مقاله با ترک شبکه های اجتماعی آشنا شدید.همچنین از مزایای ترک آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پاسخ دهید