اینترنت

محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان

شبکه های اجتماعی
164بازدید

شبکه های اجتماعی جزئی از زندگی روزمره حقیقی ما شده اند و بسیاری از مردم، شخصیت ها و کسب و کارها هرکدام بنوعی با این شبکه ها در ارتباط هستند . برای حضور در شبکه های اجتماعی خوب است با محبوبترین شبکه های اجتماعی در اینترنت و کاربرد و ابزار هر کدام آشنا شویم و آنها را بهتر بشناسیم.جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی منبع اصلی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچکی ست که بدنبال تبلیغ برند خود در اینترنت هستند.

قدیمی ترین شبکه های اجتماعی فیسبوک – Facebook است.

فیسبوک بزرگترین و قوی ترین شبکه اجتماعی موجود در اینترنت است. هم از لحاظ تعداد کاربر و هم از لحاظ اسم و رسم و اعتبار! این شرکت در فوریه سال 2004 تاسیس شد و طی این مدت نزدیک به 1.9 میلیارد نفر کاربر فعال درماه را جمع آوری کرده است ، و همین امر بصورت خودکار این شبکه را تبدیل به یکی از بهترین شبکه ها برای اتصال مردم از سراسر جهان به کسب و کار شما می‌کند. تخمین زده می‌شود که بیش از دو میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این پلتفرم برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنند.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی لینکدین – LinkedIn چیست؟

شبکه اجتماعی لینکدین در دسامبر سال 2002 تاسیس و در ماه می سال 2003 راه اندازی شد، در ماه جون 2016 مایکروسافت پیشنهاد خرید این شبکه را به قیمت 26.2 میلیارد دلار مطرح کرد . لیندکین براحتی محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تبلیغ حرفه ای کسب و کارهاست.این سایت با 24 زبان زنده دنیا و با بیش از 400 میلیون کاربر عضو شده در دسترس است. LinkedIn بسیار مناسب برای کسانی ست که بدنبال ارتباط با شرکت ها ، صنایع و کسب و کارهای مشابه با کار خود هستند و می خواهند فعالیت خود را جدی تر دنبال نمایند.

کارایی توییتر – Twitter از شبکه های اجتماعی چگونه است؟

حتما با خود فکر می کنید که محدود کردن پست های شما به 140 کاراکتر هیچ راهی برای تبلیغ کسب و کار شما نمیگذارد ، اما شکه می‌شوید اگر بدانید که توییتر بیش از 320 میلیون کاربرا فعال ماهانه را دارد! که با وجود محدودیت 140 کاراکتری پستهای آن ، کاربران باز هم درآن فعالیت می‌کنند و به اشتراک گذاری اطلاعات مشغول اند. کسب و کارها میتواند بوسیله توییتر با مشتری ها آینده نگر در ارتباط باشند ، به سوالات پاسخ کوتاه دهند ، آخرین اخبر خود را منتشر نمایند ، از اسپمرها در امان باشند و همزمان تبلیغات خود را باتوجه به کشور کاربران و بدلخواه نمایش دهند.

شبکه های اجتماعی

کاربرد یوتیوب – YouTube در شبکه های اجتماعی چیست؟

یوتیوب بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تماشا و به اشتراک گذاری ویدئو ها می باشد، این شبکه در فوریه سال 2005 توسط سه نفر از مدیران پیپال راه اندازی شد و در سال بعد به قیمت 1.6 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد. یوتیوب بیش از 1 میلیارد بازدید ماهانه دارد و دومین موتور جست و جوی پرطرفدار اینترنت پس از گوگل محسوب میشود و پرقدرت به مسیر خود ادامه می دهد.

اینستاگرام – Instagram از محبوب ترین شبکه ای اجتماعی است.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و متعلق به شرکت فیسبوک است. سایت در اکتبر 2010 راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. بیشتر کاربران از این شبکه برای ارسال اطلاعات خود همچون مسافرت ، فشن ، غذا ، هنر و موضوعات مشابه استفاده می‌ کنند. همچنین خاصیت منحصربفرد این پلتفرم وجود فیلترهایی خاص برای ادیت تصاویر و ویدئو هاست. تقریبا بیش از 95 درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک نیز استفاده می‌کنند.

اینستاگرام

پینترست – Pinterest از شبکه های اجتماعی برای ایده گرفتن است.

شبکه اجتماعی pinterest شبیه به اینستاگرام یک تابلوی اشتراک گذاری تصویری است. پینترست در مارچ سال 2010

میلادی راه اندازی شد، این شبکه تقریبا یک تازه وارد در بین رقبا محسوب می‌شود اما یکی از محبوب ترین شبکه های

اجتماعی است. این پلتفرم یک تابلو اعلانات دیجیتال است ، جایی که کسب و کارها می‌توانند محصولات و داشته های خود

را سنجاق کنند ، پینترست در سپتامبر 2015 اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد.

شبکه های اجتماعی گوگل پلاس – Google+ چگونه استفاده می شود؟

جالب است بدانید که پس از توییتر، فیسبوک و لیندکین شبکه اجتماعی گوگل پلاس محبوب ترین شبکه محسوب می‌شود،

ارزش سئو و بهینه سازی این شبکه برای سایتها ، آنرا تبدیل به یک شبکه متفاوت و ضروری برای هر کسب و کار می‌کند.

گوگل پلاس در دسامبر سال 2011 راه اندازی شد و تا کنون بیش از 420 میلیون کاربر جذب نموده است.

شبکه های اجتماعی تلگرام – Telegram چیست؟

تلگرام در آگوست سال 2013 میلادی در روسیه راه اندازی شد اما در حال حاضر مقر اصلی آن در کشورآلمان است. این شبکه در ابتدا بیشتر فقط یک پیام رسان ساده و معمولی بود و به تدریج با پدیدار شدن امکاناتی همچون گروه ها و کانال ها میتوان آن را یک شبکه اجتماعی تلقی نمود.

پس از آن در فوریه 2016 تلگرام اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه در این شبکه فعال هستند و روزانه 350 هزار به این عدد اضافه میشود ، همچنین در سال جاری دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس اپ که هر دو در مالکیت شرکت فیسبوک هستند ، طی اقدامی عجیب ،اقدام به فیلتر کردن لینک های تلگرام نمودند.


این مقاله شاید جالب باشد: فناوری اطلاعات یا IT چیست ؟


Tumblr( شبکه های اجتماعی)

تامبلر یکی از سخت ترین شبکه ها برای کارکردن می‌باشد اما در عین حال یکی از جذاب ترین ها نیز می باشد ، این پلتفرم

نوعی میکروبلاگ همراه با سوشیال مدیا ست و به شما اجازه میدهد که در چندین فرمت مختلف مطالب خود را منتشر

کنید ،همچون پست نقل قول ، چت ، پست های تصویری و ویدئویی ، بنابراین شما برای انتشار پستهای خود هیچ نوع

محدودیتی ندارید. شبیه به توییت کردن در توییتر ، reblogging در Tumblr بسیار ساده ست.

Flickr( شبکه های اجتماعی)

فلیکر یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و ویدئوست که توسط شرکت کانادایی Ludicorp در فوریه سال 2004 تاسیس

شد و بعد از آن در سال 2005 توسط یاهو خریده شد ، این شبکه بیشتر برای عکاسان و کسانی که به اشتراک گذاری عکس

علاقه مندند مناسب است.

Reddit( شبکه های اجتماعی)

این یک شبکه اخبار و سرگرمی اجتماعی ست که کاربران درآن قادر به اشتراک لینک ها و متون خود می باشند ، همچنین به

واسطه سیستم رای گیری برای پست ها کاربران قادر هستند رتبه مطلب خود را در بین دیگر پست های همرده مشاهده کنند

مطالب با بیشترین امتیاز مثبت در بالای صفحه اصلی هر بخش نمایش داده می‌شوند.

ردیت، شبکه های اجتماعی

Snapchat ( شبکه های اجتماعی)

اسنپ چت یک اپلیکیشن پیام رسان تصویری است که توسط سه دانشجوی دانشگاه استفورد Reggie Brown, Evan

Spiegel و Bobby Murphy در سپتامبر سال 2011 میلادی راه اندازی شد و در مدت زمان اندکی و بر طبق آمار می سال

2015 میلادی ، تا کنون موفق به جذب 100 میلیون کاربر شدند ، جالب است بدانید که تقریبا بیش از 18 درصد کاربران

تمام شبکه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می‌کنند.

Whatsapp ( شبکه های اجتماعی)

پیامرسان واتس اپ یک نرم افزار پیام رسان برای تلفن های هوشمند ، رایانه ها و تبلت هاست ، این اپلیکیشن برای ارسال

تصاویر ، متون ، صدا ، ویدئو و اسناد به دیگر کاربرانی که نرم افزار را بر روی سیستم شان دارند ، متکی به اینترنت است.

این شرکت در ژانویه سال 2010 میلادی تاسیس شد.

Quora

سرمایه گذاری بر روی کنجکاوی بشر یک ایده هوشمندانه است که منجر به خلق و تاسیس Quora در جون سال 2009

میلادی شد . این وبسایت توسط دو تن از کارکنان سابق فیسبوک Charlie Cheever و Adam D’Angelo راه اندازی و

پشتیبانی شد ، و در حال حاضر مدعی است که بیش از 80 میلیون کاربر یکتا در ماه دارد که بیش از نیمی از آنها از کشور

آمریکا هستند.

کوورا

Vine

vine با بیش از 40 میلیون کاربر ، یکی از شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری ویدئوست که با سرعت در حال پیشرفت و رشد

است. این شبکه به کاربران اجازه اشتراک گذاری ویدئوهای 6 ثانیه ای با فالورهایشان می‌دهد، در حالیکه بنظر 6 ثانیه مدت

کوتاهی برای یک ویدئوست ، کسب و کارهای مختلف در هر سایزی نتیجه شگرفی از این سرویس گرفته اند.

Periscope

پریسکوپ یک اپلیکیشن موبایلی برای تماشای آنلاین ویدئو ست که در فوریه 2014 توسط Joe Bernstein و Kayvon

Beykpour. تاسیس شد و در مارچ 2015 به قیمت 100 میلیون دلار توسط توییتر خریداری شد. 4 ماه بعد پریسکوپ اعلام

کرد که که از مرز 10 میلیون کاربر رد شده است.

BizSugar

یک شبکه اجتماعی و یک منبع مناسب برای صاحبان کسب و کار های کوچک ، کارآفرینان و مدیران است. سایت در سال

2007 توسط شرکت DBH Communications (ارائه دهنده نشریات برگزیده کسب و کار) تاسیس شد و در سال 2009

توسط Small Business Trends LLC خریداری شد. این پلتفرم به کاربران اجازه میدهد به اشتراک ویدئوها ، مقالات ، پست

های بلاگی و .. با دیگر کاربران بپردازند. همچنین به کاربران اجازه میدهد که مطالب دیگر کاربران را ببینند.

Digg

در نوامبر 2004 تاسیس شد. Digg یک جمع آوری کننده خبرها ست که خبر های انتخابی و مهم را در برای مخاطبان صفحه

اصلی نشان میدهد. این خبرها موضوعات مختلفی همجون مسائل سیاسی و علمی و یا مسائل مربوط به رایانه و اینترنت

وهر چیزی مابین اینها را شامل می‌شود. Digg قبلیت به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های دیگری همچون فیسبوک و

digg

توییتر را داراست.

StumbleUpon ( شبکه های اجتماعی)

استامبلآپان یک موتور جستوجو برای یافتن و پیشنهاد مطالب برای کاربرانش است. بیش از 25 میلیون کاربر از

StumbleUpon برای اطلاعات و سرگرمی استفاده میکنند. علاوه بر آن بیش از 80 هزار ناشر ، برند و دیگر بازاریابان از

سرویس تبلیغاتی پولی StumbleUpon

Delicious

این یک سرویس اجتماعی بوکمارک (نشان کردن صفحات) برای جست و جو و اشتراک گذاری و ذخیره ، بوکمارک های وب

است. این سایت در سال 2003 توسط Peter Gadjokov and Joshua Schachter تاسیس شد و در 2005 توسط یاهو

خریداری شد. در پایان 2008 دلیشز اعلام کرد که بیش از 180 میلیون لینک در آن بوکمارک شده است.

Viber

نرم افزار وایبر همچین اجازه می‌دهد که صدا، متون، تصویر و ویدئو در بین کاربران به اشتراک گذاشته شود. در آپریل

2014 وایبر اعلام کرد که 600 میلیون کاربر عضو شده و 230 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.در حال حاضر استفاده از وایبر

در ایران کاهش یافته است.!

سخن پایانی

شما در این مقاله با شبکه های اجتماعی آشنا شدید.همچنین از نحوه ی استفاده و کارایی آن ها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

https://u.to/Gmf4Gwhttps://tinyurl.com/dm582b68
https://zi0.ir/5mAgDhttps://cutt.ly/jOzFsm4
https://4hd.ir/80KK0https://b2n.ir/d38633

پاسخ دهید