روشهای تبلیغاتی مختلفی وجود دارند که شرکتها و کسب و کارها برای معرفی و ارائه شرکت و خدمات حود از آنها استفاده میکنند. در کنار چندین روش تبلیغاتی مختلف، چاپ تراکت از بهترین و سریعترین شیوههاست. چرا که امکان چاپ فوری آن وجود دارد. مجموعهها و شرکتهای تبلیغاتی مختلفی وجود دارند که اقدام به چاپ تراکت فوری می کنند. یکی از این شرکتها چاپبازار است که در سریعترین و کمترین زمان، فرایند طراحی و چاپ تراکت را انجام داده و سفارشات چاپ تراکت را عملی میکنند. به این کار چاپ تراکت فوری گفته میشود. نحوهچاپتراکتفوری، با استفاده از دستگاههای مختلف زیادی که برای این کار وجود دارند و پروسه چاپ را تسهیل و سرعت میبخشند، انجام میشود.
چاپ تراکت فوری چیست؟
با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی پیشرفت روز افزونی داشته، تعداد زیادی از سیستمهای تبلیغاتی دچار تغییر و تحول شدهاند. چاپ تراکت کرافت هم از این قاعده مستثنی نبوده و توسط شرکتهای تبلیغاتی مختلفی با استفاده از دستگاههای به روز در سریعترین زمان ممکن انجام میشود که به آن چاپ تراکت فوری گفته میشود. چاپ تراکت فوری در بالاترین کیفیت و با بروزترین تجهیزات مطابق سفارش مشتری انجام شده و در اختیار مشتریان قرار میگیرد. چاپ تراکت فوری اغلب در کمتر از 2 ساعت هم میتواند انجام شود.
مزایای چاپ تراکت فوری
چاپ تراکت فوری از مزایای متعددی برخوردار است که در ادامه برخی از انها عنوان شدهاند؛
ملموس بودن
چاپ تراکت تبلیغاتی یکی از راههای تبلیغات بدون اینترنت است و بر عکس دیگر شیوههای تبلیغاتی، میتواند برای مخاطب ملموس بوده و توسط او حس شود. این امر به این معنا است که به دلیل در دسترس بودن تراکت، مخاطب و مشتری میتواند به صوت مستقیم با برند و کسب و کار مورد نظر ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته باشد. این در مورد سایر تبلیغات مانند تبلیغاتی تلویزیونی صادق نیست. چرا که تراکتها تبلیغات فیزیکی هستند که امکان دسترسی به آنها وجود دارد.
مقرون به صرفه بودن
سایر تیلیغات معمولا از هزینههای بالایی برخوردار هستند و قیمت بالایی دارند. در حالی که چاپ تراکت فوری را میتوان یکی از ارزانترین راههای تبلیغاتی برای معرفی برند، خدمات و محصولات به حساب آورد. برای به صرفهتر بودن چاپ تراکت فوری، میتوان به شرکتهایی با تعرفههای قیمت پایینتر و مناسبتر مراجعه کرد.
ایجاد اعتماد در مخاطب
چاپ تراکت فوری میتواند در مخاطب و مشتری ایجاد اطمینان کند. با چاپ تراکتی زیبا و مناسب، میتوان مخاطب را وادار کرد تا به محتوای موجود در تراکت توجه کرده و به آن اعتماد کند. بنابراین، اولین نکتهای که باید در چاپ تراکت مورد توجه قرار گیرد، صحت و سقم اطلاعات درج شده در تراکت است که خلاف واقعیت نباشد. پیام و مطلب تراکت باید واضح، دقیق و واقعی باشد. در این صورت میتواند منجر به ایجاد اعتماد در مخاطبان شود.
توزیع به شکل های مختلف
از دیگر مزایای چاپ تراکت فوری میتوان به امکان توضیع ان به شیوههای مختلف اشاره کرد. چرا که تراکتها را میتوان در مکانهای مختلفی مانند نمایشگاهها، خیابان، قرار دادن در داخل بستههای سفارش، قرار دادن در بخش پذیرش و سالن انتظار، قرار دادن در تابلوی اعلانات، قرار دادن بر روی اتوموبیلها، ارائه در سمینارها و غیره در میان مردم توزیع کرد.
تاثیرگذاری طولانی
امروزه که تکنولوژی در تمامی جنبههای زندگی ما ورود کرده است، مشاغل و برندها میتوانند به وسیله چاپ تراکت فوری، تاثیرگذاری ماندگار و طولانی مدتی در ذهن مخاطبان خود بگذارند. آمارها نیز نشان دادهاند که حدود 80 درصد کسانی که تراکت دریافت میکنند، مطالب آن را خوانده و در مورد آن فکر میکنند. از هر 10 رهگذری که در خیابان تراکت دریافت میکنند، 7 نفر آنها تراکتها را گرفته و آنها میخوانند. بنابراین، میتوان چنین بیان کرد که چاپ تراکت فوری، ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و معرفی مشاغل و خدمات آنها هستند که در ذهن مخاطبان ماندگار میشوند.
اطلاعات تکمیلی
شیوههای دیگر تبلیغاتی مانند تبلیغات بیلبوردی، یا پیامهای بازرگانی تلویزیونی تنها به معرفی مختصر و مفید محصول و برند میپردازند. این در حالی است که در چاپ تراکت فوری میتوان اطلاعات مفید و در عین حال کاملی را در مورد محصول، خدمات، و کسب و کار ارائه کرد.
معایب چاپ تراکت فوری
اگرچه چاپ تراکت فوری مزایای متعددی دارد، اما در مواردی معایبی را نیز شامل میشود. یکی از این معایب این است که گاهی اوقات میتواند در تبلیغات بدون تاثیر باشد. برخی مخاطبان ممکن است بعد از دریافت تراکت آن را نگاه نکرده و به آن توجهی نکنند. گاهی اوقات نیز افراد پس از دریافت تراکت تنها چند سطر از ان را میخوانند و سپس دور میاندازند. بنابراین در روشچاپتراکتفوری باید مطالب خوانا، کوتاه، ساده، ملموس و از همه مهمتر جذاب استفاده کرد. مصرف زیاد کاغذ دیگر عیب چاپ تراکت است. چرا که تراکتها در تیراژه بالا چاپ شده و کاغذ زیادی برای آنها استفاده میشود.
چاپ تراکت فوری مناسب چه مشاغلی است؟
مشاغل و کسب و کارهای مختلفی از چاپ تراکت برای معرفی خود و محصولاتشان استفاده میکنند. چرا که چاپ تراکت این امکان را به مشاغل میدهد تا محصولات و خدماتشان را به طور کامل و با جزئیات به مشتری ارائه کنند. برخی از مشاغلی که چاپ تراکت فوری مناسبترین شیوه تبلیغاتی برای آنها است عبارتند از؛
مشاغل مرتبط با پوشاک و مد
از چاپ تراکت فوری میتوان در حوزه پوشاک و مد بهرههای تبلیغاتی بسیاری برد. چرا که امکان چاپ تصاویر باکیفیت بر روی آن وجود دارد. با چاپ تراکت میتوان تنوع لباس، کفش، کیف و غیره یک کسب و کار را به نمایش گذاشت. بنابراین، طراحان مد و فشن، فروشندگان لباس و کفش و غیره همه میتوانند از چاپ تراکت با کیفیت برای تبلیغات خود استفاده کنند.
مشاغل مرتبط با خودرو
صنعت خودرو و مشاغل مربوط به آن نیز یکی دیگر از مشاغلی است که میتواند از چاپ تراکت فوری برای تبلیغات استفاده کند. تراکتها برای توضیح مشخصات خودرو و معرفی ویژگیهای اصلی آن شیوهی عالی هستند. بنابراین نمایشگاههای اتوموبیل، فروشندگان خودرو و لوازم جانبی آن و مکانیکها، میتوانند از چاپ تراکت فوری برای معرفی محصولات خود استفاده کنند.
مشاغل مرتبط با غذاخوریها
مشاغل مربوط به غذاخوریها مانند هتلها، رستورانها، کافهها، مسافرخانهها، اقامتگاهها و غیره، مشاغلی هستند که میتوانند از چاپ تراکت فوری برای تبلیغ کسب و کار خود بهره ببرند. میتوان تنوع غذاهای مختلف، منو، محیط رستوران و دیگر موارد را در تراکتها عنوان کرده و از طریق آن به تبلیغ آن محل پرداخت.
مشاغل مرتبط با لوازم خانگی
مشاغل مرتبط با لوازم خانگی یکی دیگر از مشاغلی هستند که میتوان برای تبلیغ وسایل دیجیتال و الکترونیک از چاپ تراکت فوری استفاده کرد. فروشگاههای حضوری و اینترنتی فرثش لوازم خانگی میتوانند با چاپ تراکت فوری، مشتریان بیشتری را با کسب و کار خود آشنا کرده و مخاطب جذب کنند.
نکات چاپ تراکت فوری
در چاپ تراکت فوری نکاتی وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند. یکی از این نکات، ارائه محتوای جذاب، کامل و در عین حال مختصر در تراکت است. نکات بیان شده در تراکت باید ساده، روان و خوانا باشند و به گونهای نوشته شوند که برای مخاطب جذاب بوده و بتوانند او را جذب کنند. استفاده از تصاویر باکیفیت نکته دیگری است که حتما باید مد نظر قرار بگیرد. چرا که تصاویر همیشه میتوانند توجه را جلب کنند. بنابراین استفاده از تصاویر جذاب میتوانند مخاطب را جذب کرده و در ذهن او ماندگار شوند.