اینترنت

چطور به فروشندگان کالای دیجیتال اعتماد کنیم؟

47بازدید

فروشندگان کالای دیجیتال انواع محصولات دیجیتالی را به‌صورت آنلاین و حضوری به فروش می‌رسانند. چه بخواهیم و چه نخواهیم با توجه به پیشرفت دنیا باید از محصولات دیجیتال استفاده کنیم. انواع لپ‌تاپ‌ها و هدست‌ها، همچنین بازی‌های ویدیویی، کتاب‌های صوتی، کلاس‌های آنلاین، نمونه برجسته‌ای از کالاهای دیجیتال هستند که می‌توان آنها را به‌صورت آنلاین خریدوفروش کرد.

در میان انواع کسب‌وکارها، فروش محصولات دیجیتال برای کسب درآمد بسیار ایده‌آل هستند. زیرا فروش این محصولات بسیار بالاست و سود بسیار خوبی را عاید فروشندگان خواهد کرد.

بنابراین، اگر شما خریدار کالای دیجیتال هستید، باید نسبت به اعتماد به بازار و خرید محصولات دیجیتال اطمینان حاصل کنید.

چرا اعتماد بین خریدار و فروشنده مهم است؟

ایجاد رابطه بین فروشنده و مشتری بسیار ضروری است؛ زیرا این ارتباط باید بتواند یک رابطه پایدار ایجاد کند. با افزایش شدید رقابت در تمام بخش‌های صنایع دیجیتالی، اعتمادسازی بین فروشندگان کالای دیجیتال و مشتریان بسیار ضروری بوده و این کار پتانسیل این را دارد که فروشنده را نسبت به رقبای خود موفق‌تر نشان دهد.

اعتماد کردن به فروشندگان کالای دیجیتال به صورت مجازی

درک نحوه ارتباط با مشتریان بالقوه در طول هر خرید، نحوه تعامل آن فروشنده را با مشتری مشخص می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید مراحل و کارهایی را که با انجام آن‌ها می‌توانید به فروشندگان کالای دیجیتال اعتماد کنید بررسی شود. به‌علت خرید بسیاری از مشتریان از فروشندگان کالای دیجیتال در فضای اینترنت، ابتدا این روش خرید را بررسی خواهیم کرد.

اطلاع رسانی فروشندگان کالای دیجیتال

اطلاع رسانی فروشندگان کالای دیجیتال

در وهله اول اگر فروشنده‌ای به شما اطلاعات لازم درباره کالای دیجیتال مانند قیمت لپ تاپ دانشجویی و مشخصات و نحوه استفاده از آن را داد، بدانید که او قابل اعتماد است و می‌توانید از او خرید کنید.

در این مرحله، شما خواهید فهمید که با چه کالایی روبه‌رو هستید و به چه چیزی نیاز دارید. البته مطالعات در این‌باره نشان می‌دهد که خریداران احتمالاً قبل از خرید انواع کالای دیجیتال جست‌وجوی خود را برای خرید این محصولات از طریق اینترنت آغاز می‌کنند. به همین جهت نیز ممکن است به سایت‌های خرید مراجعه نمایند.

آیا می دانید که مزایا و معایب اینترنت چیست ؟

این موتورهای جست‌وجو مشتریان را ترغیب می‌کند تا یک تجربه موفق را کسب کرده و بعد برای خرید کالا اقدام نمایند.

  • یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از Google Ads برای محصولاتی است که در بازار وجود دارند. به این ترتیب، هنگامی که خریدار برای شروع جست‌وجوی خود به موتورهای جست‌وجو مراجعه می‌کند، به محصولات یا خدماتی برخورد می‌کند که قابل اعتماد هستند.
  • هرچند برخی از این فروشندگان و سایت‌ها نیز کلاه‌بردار هستند، به همین جهت بهتر است با توجه به نمادهای اعتماد الکترونیکی خرید خود را آغاز نمایید.
  • در صورت وجود برخی از نظرات منفی درباره کالا، باید نظرات فروشنده را نیز خوانده شود. حتی فروشندگان خوب ممکن است بازخورد منفی دریافت کنند، به‌خصوص افرادی که چندین سال است فروش داشته‌اند. اگر فروشنده‌ای چند نقد منفی دارد و می‌خواهید دلیل آن را بدانید، روی نظرات مثبت نیز کلیک کنید تا همه نظرات را بخوانید.
  • نظر و صحبت فروشنده نیز بسیار مهم است و می‌تواند برای اعتمادسازی بسیار مهم باشد. از این نظرات برای درک شرایطی که منجر به دریافت بازخورد بد فروشنده شده، استفاده کنید.
  • اگر خریدار شکایت کند که فروشنده کالایی را نو توصیف کرده و باز و آسیب‌دیده ارسال شده است، در این صورت فروشنده به‌طور بالقوه غیرقابل اعتماد است. زیرا یک فروشنده معتبر، کالا را بادقت ارسال می‌کند.
  • برخی از خریداران ممکن است انتقادات غیرمنطقی داشته باشند، بنابراین حتماً آن را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، «در عرض یک ساعت پس از خرید؛ نظری ثبت شده که قیمت لپ تاپ گیمینگ ارزان بالاست، یا کالا ارسال نشده»؛ این یک انتقاد غیرمنطقی است. اگر چنین نقدهایی را مشاهده کردید، احتمالاً فروشنده معتبر است و نظردهنده قصد تخریب او را دارد.
به زبان ساده با مفهوم اینترنت و کاربردهای فوق‌العاده‌ی آن آشنا شوید

مقایسه کالاهای دیجیتال

پس از جمع‌آوری اطلاعات اولیه و گزینه‌های مناسب، شروع به مقایسه و ارزیابی آن‌ها کنید. در این مرحله، باید ویژگی‌های محصولات را در کنار هم قرار دهید و آن‌ها را مقایسه نمایید.

مطمئن شوید که تمام محصول کامل و به‌روز بوده و با جزئیات ویژگی‌ها، مزایا، مشخصات، تصاویر و غیره همراه هستند. به همین جهت خرید کردن از سایت‌هایی که این اطلاعات مفید را در اختیارتان نمی‌گذارد عاقلانه نخواهد بود.

همچنین امتیازات و نظرات راجع‌به محصولات را بررسی کنید. مطالعات نشان می‌دهد از هر ۱۰ خریدار، ۹ خریدار پس از خواندن یک بررسی مثبت، احتمال بیشتری برای خرید یک محصول از خود نشان داده‌اند.

با این حال از هر ۵ کسب‌وکار، تنها یک کسب‌وکار به فکر افزودن نظرات به ترکیب بازاریابی خود است. این فرصتی برای خریداران خواهد بود تا با فروشندگان کالای دیجیتال حرفه‌ای روبه‌رو شوند و از آنها خرید نمایند.

اعتماد کردن به فروشندگان کالای دیجیتال به‌صورت حضوری

مشورت کردن با افراد باتجربه

با کسانی که از محصولات یک سایت یا مغازه استفاده کرده‌اند، مشورت نمایید. اکثر مشتریان به همتایان خود اعتماد می‌کنند؛ زیرا می‌توانند محصولات و خدمات مستقل و منابع اطلاعاتی خوبی را برای خرید بررسی کرده و به دست بیاورند. با این حال، یکی از بزرگترین موانع برای خرید، تأیید اطلاعات واقعاً معتبر، قابل اعتماد و مرتبط با خرید است.

فروشندگان باید در مورد بررسی‌های بد نیز شفاف‌سازی کنند. اشتراک‌گذاری این بررسی‌ها به خریداران‌شان اجازه می‌دهد تا ببینند سایر کاربران چه چیزی را در مورد محصول او دوست نداشته‌اند و چرا؟ این کار می‌تواند آن‌ها را قادر سازد تا خدماتی را که نیازهایشان را برآورده می‌کند، ارزیابی کنند. شفاف بودن کامل در بررسی‌ها به احتمال زیاد منجر به فروش بلندمدت محصولات آنها می‌شود.

جلب رضایت مشتری

در صورتی که نسبت به ارائه خدماتی از سوی فروشندگان کالای دیجیتال شکایت دارید، باید آن را با فروشنده در میان بگذارید تا رضایت شما را جلب کند. مثلاً اگر فروشنده در معرفی هدست گیمینگ کم‌کاری کرده است باید با او صحبت کنید تا در جریان عدم رضایت شما قرار بگیرد و تلاش کند تا اطلاعات مناسب‌تری را در اختیار مشتری خود که شما باشید قرار دهد.

چرا باید اقدام به طراحی سایت پزشکی کنیم

از آن‌ها بخواهید اطلاعات محصول را برای شما بنویسند، تا بتوانید با کسانی که متخصص کالای دیجیتال هستند یا در این زمینه تجربه دارند مشورت نمایید. این اطلاعات بسیار ارزشمند است و شما را برای خرید از فروشندگان کالای دیجیتال آماده می‌کند.

مجوز فروش کالاهای دیجیتال

دارایی‌های دیجیتال فروشندگان کالای دیجیتال باید دارای مجوز فروش باشد. این مجوز به افراد و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا برای خرید کالای دیجیتال خواه استوک یا آک، نگرانی نداشته باشند.

این مجوز می‌تواند بر روی دیوار یا در محل مناسب دیگری در مغازه نصب شده باشد. همچنین در مورد کالاهایی که به‌صورت اینترنتی به فروش می‌رسند، نماد اعتماد الکترونیکی «ای‌نماد» می‌تواند برای مشتریان مهم باشد و آن‌ها را ترغیب به خرید از سایت نماید.

با این حال، برخی از این فروشندگان با اینکه مجوز خود را در معرض دید قرار می‌دهند، اما متقلب هستند و باید مراقب بود، زیرا برخی از آن‌ها محصول نامناسب و بدون ضمانتی را به شما عرضه خواهند کرد.

خدمات استثنایی به مشتریان، نشان‌دهنده تعهد به منافع مشتری و تمرکز بر مسئولیت‌پذیری فروشندگان کالای دیجیتال است. این امر نشان می‌دهد که فروشنده به اندازه کافی به مشتریان خود اهمیت می‌دهد و با صبر و اطمینان آنها را راهنمایی می‌کند.

فروشنده باید صادق و شفاف باشد

شما باید به‌عنوان خریدار به شرکت‌های صادق و فروشندگانی که به‌صورت شفاف عمل می‌کنند اعتماد کنید. بازاریابی شرکت‌های ارائه‌دهنده کالای دیجیتال و فروشندگان آنان نباید گمراه‌کننده باشد. این فروشندگان کالای دیجیتال نباید در هنگام فروش خود قولی بدهند که نمی‌توانند به آن عمل کنند.

تجهیزات شبکه چیست؟ بررسی آشنایی کامل با انواع تجهیزات شبکه و نحوه استفاده از آن ها

فراتر از آن باید رک و اخلاقی باشند. تیم فروش آن‌ها باید در مورد قیمت‌گذاری، به‌طور مثال قیمت انواع لپ تاپ لنوو و چگونگی پیشنهاد قیمت به‌طور قانونی مشتریان‌شان را آگاه کنند. اگر فروشنده یک اشتباه قابل‌توجه مرتکب شد، باید عذرخواهی کند و در صدد رفع آن برآید. فروشندگان کالای دیجیتال باید در تعهد خود به منافع مصرف‌کنندگان صادق باشند و آن‌ها را با در جریان گذاشتن مشکلات احتمالی کالا، راهنمایی کنند.

فروشندگان کالای دیجیتال باید بر اساس بازخورد مشتریان عمل کنند

انواع کالاهای دیجیتال

مصرف‌کنندگان کالای دیجیتال مایلند به کسب‌و‌کارهایی که به نوعی در آن سهم دارند، اعتماد کنند. یعنی شرکت‌هایی که صادقانه به نظرات مشتریانشان اهمیت می‌دهند. یکی از بهترین راه‌ها برای فهمیدن اینکه یک فروشنده کالای دیجیتال یا شرکت تولیدکننده با شرایط گفته شده مطابقت دارد، این است که بازخورد مشتری را بخواهد و به آن عمل کند.

فروشنده باید نظرسنجی‌ داشته باشد و آن را بررسی نماید. فروشندگان باید با مشتریان خود تماس بگیرند و پس از هر تماس بازخورد آن‌ها را ثبت نمایند و راه‌هایی بیابند که به مشتریان اجازه دهد در پیشرفت آن‌ها مشارکت داشته باشند و کیفیت محصولات آن‌ها را بهبود ببخشند. این عامل یکی از راه‌های مؤثر برای جلب مشتریان و اعتمادسازی در آنان است.

قابل دسترس بودن

هنگامی که شما با مشکلی در مورد محصول یا خدمات کالای دیجیتال برخورد می‌کنید، باید با فروشندگان کالای دیجیتال تماس بگیرید، تا مشکلتان حل شود. به همین دلیل داشتن پشتیبانی به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با فروشنده یا راهنما در تماس باشید. این نکته بسیار اهمیت دارد و می‌تواند یکی از عوامل اعتمادزا برای شما باشد.

این پشتیبان‌ها نباید شما را برای مدت طولانی در انتظار نگه دارند. هنگامی که شما با تیم پشتیبانی آنها ارتباط برقرار می‌کنید، باید کمک دریافت کنید و این کمک باید کامل، صحیح و محترمانه باشد. پشتیبان‌ها باید تا حد امکان متین، صبور و حرفه‌ای باشند.

نحوه سئو کردن یک وبسایت چگونه است؟

ارائه نمونه خدمات به مشتری نشان می‌دهد که ارزش کسب‌وکار شرکت یا فروشنده فراتر از یک خرید اولیه و ساده است. در ادامه به نکاتی درباره اعتماسازی فروشندگان کالای دیجیتال اشاره خواهیم کرد.

چگونه می‌توانید اعتماد مشتری را جلب کنید؟

راز جلب اعتماد مشتری چیست؟ یکی از کلیدهای ارزش‌گذاری برای مشتریان و اعتمادسازی در آن‌ها قدردانی  است. برای خدمت به مشتریان وقت و تلاش کافی باید صرف شود. باید از طریق بازاریابی صادقانه نشان دهید که می‌دانید مشتریان‌تان باهوش و معقول هستند.

نباید مشتریان شما بعد از خرید کنار گذاشته شوند. خدماتی باید به مشتری ارائه شود که آن‌ها بخواهند در مورد آن صحبت کنند. هنگامی که اعتمادسازی ایجاد شد، خریداران همیشه به شما مراجعه خواهند کرد.

در عصری که مصرف‌کنندگان دسترسی بی‌سابقه‌ای به اطلاعات و پلتفرم گسترده‌ای برای بیان نظرات و شکایات دارند، ایجاد و حفظ اعتماد و اطمینان در مشتری ضروری است. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را برای خدمت، اعتمادسازی و توانمندسازی مشتریان خود انجام دهید.

جمع‌بندی

فروشندگان کالای دیجیتال برای فروش محصولات خود سعی دارند تا از شرکت‌های معتبر نمایندگی بگیرند. فروشگاه اینترنتی شهرفافا نیز با ارائه بهترین کالاهای دیجیتال و به‌روزترین آن‌ها سعی دارد تا اعتماد مشتریان را در زمینه خرید کالای دیجیتال افزایش دهد.

با خرید آنلاین از این سایت می‌توانید به انواع لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های موبایل و دیگر انواع محصولات دیجیتال دسترسی داشته باشید. ارائه محصولات دیجیتال از پرطرفداران‌ترین و معروف‌ترین برندها، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این فروشگاه اینترنتی است. در نظر داشته باشید که اعتماد کردن در فضای مجازی کمی سخت‌تر از اعتماد کردن به فروشندگان به‌صورت حضوری است. نکاتی که گفته شد تنها بخشی از ویژگی‌های اعتمادسازی در این زمینه است. با توجه به حساسیت کالاهای دیجیتال باید تا از بهترین فروشنده محصول خود را تهیه نمایید.

پاسخ دهید