هوشمندسازی

هوشمند سازی کسب و کارها

هوشمند سازی کسب و کار
329بازدید

استفاده از سیستم‌های قدیمی و سنتی در دنیای امروز دیگر مثل سابق جوابگو نخواهد بود و لازم است به سمت هوشمند سازی کسب و کارها حرکت کنیم تا راحت‌تر بتوانیم خود را با دنیای جدید وفق بدهیم. هوشمند سازی کسب و کارها در واقع راهی است برای آسان‌تر کردن مدیریت کسب و کارها. در سال‌های اخیر روش‌ها و تکنولوژی‌های بسیاری پا به عرصه وجود گذاشته‌اند که بدون آن‌ها به راحتی نمی‌توان زندگی کرد. مخصوصا اگر کسب و کار بزرگی داشته باشید و چندین کارمند هم برای شما کار کنند.


برای مطالعه بیشتر: هوشمند سازی مدارس و ۷ نکته‌ی مهم که باید در مورد آن بدانید


هوشمند سازی کسب و کار چیست؟

هوشمند سازی کسب و کار یا business intelligence یک فرایند مبتنی بر تکنولوژی‌های روز دنیا است که برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه اطلاعات عملی به کار گرفته می‌شود. این فرایند به مدیران و سایر اعضای یک شرکت کمک می‌کند تا آگاهانه تصمیمات تجاری خود را بگیرند. به عنوان بخشی از فرآیند BI ، سازمان‌ها داده‌ها را از سیستم‌های داخلی IT و منابع خارجی جمع آوری می‌كنند.


این مقاله هم برایتان شاید مفید باشد: هوشمندسازی چیست و در چه بخش‌هایی کاربرد دارد؟


اهمیت هوشمند سازی کسب و کار

هوشمند کردن کسب و کارها می تواند با نشان دادن داده‌های موجود و همچنین تاریخچه آن‌ها در چهار چوب یک کسب و کار به آن شرکت کمک کند که در تصمیم گیری بهتر عمل کند. تحلیلگران می‌توانند از BI برای ارائه عملکرد و معیارهای رقبا استفاده کنند تا سازمان‌ها رفتاری کارآمدتری داشته باشد. تحلیلگران همچنین می‌توانند با سهولت بیشتری روند بازار را افزایش دهند تا فروش یا درآمد خود را افزایش دهند.

اهمیت هوشمند سازی کسب و کار

چند روش که هوشمند سازی کسب و کارها به شرکت‌ها کمک می‌کند در تصمیم گیری هوشمندانه‌تر و مبتنی بر داده عمل کنند:

  • کمک به شناسایی راه‌های افزایش سود​
  • تحلیل رفتار مشتری​
  • بررسی رقبا و فعالیت‌های آن‌ها​
  • آنالیز فعالیت‌ها و عملکرد خودمان
  • بهینه سازی فعالیت‌ها​
  • پیش بینی آینده​
  • پیدا کردن مشکلات و موانع​
    ارتباطات یکپارچه​

بیشتر بخوانید،بیشتربدانید: موتور پرده برقی چیست؟


هوشمند سازی کسب و کار در مرکز تلکام

مرکز تلکام ایران با بهره گیری از تیم متخصص و جدیدترین متدهای روز دنیا جهت هوشمند سازی کسب و کار شما راهکارهای ویژه‌ای در نظر گرفته است. در همین راستا مهم‌ترین خدمات مربوط به هوشمند سازی کسب و کار که توسط تیم متخصص ما انجام می‌شود را برای شما بیان خواهیم کرد:

  • زیرساخت و سخت افزار
  • شبکه و امنیت
  • تماس و ارتباط با مشتریان
  • اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها

1- توسعه نرم افزارهای اختصاصی و سفارشی


درباره ی ۱۰ ایده‌ طلایی برای دکوراسیون هوشمند خانه : از قفل دیجیتال تا پرده برقی چه می دانید؟


یکی از مهم‌ترین خدماتی که در مرکز تلکام ایران به شما مشتریان گرامی ارائه می‌شود، امکان توسعه نرم افزارهای اختصاصی و سفارشی با توجه به نیازهای سازمانی و خاص شما می‌باشد. در صورتی که سازمان شما به نرم افزار یا امکانات خاصی نیاز داشته باشد که در مجموعه ما وجود نداشته باشد، پس از هماهنگی‌های لازم محصولات متناسب با نیازهای شما را توسعه بدهیم به صورتی که بتواند تمامی نیازهای سازمانی شما را برطرف کند. این نرم افزار مخصوص شما خواهد بود. هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون از سازمان درز پیدا نخواهد کرد.

توسعه نرم افزارهای اختصاصی و سفارشی

2- ارائه راهکارهای سازمانی برای زمان دورکاری

دورکاری همواره برای بسیاری از کسب و کارها یک نیاز اساسی بوده است و هر کسب و کار متناسب با نیازهای خود سعی کرده است که پاسخ مناسبی برای آن پیدا کند. در این میان شیوع ویروس کرونا باعث شد که کسب و کارهای بیشتری به دورکاری روی بیاورند. از طرفی دیگر بسیاری از کسب و کارها خدمات خود را به صورت 24 ساعته به مشتریان خود ارائه می‌کنند. با این تفاسیر می‌توان گفت که ارائه راهکارهای سازمانی برای دورکاری، ضروری به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: جدید‌ترین موبایل‌های سامسونگ تا سال ۲۰۲۲


3- خدمات مربوط به مرکز تماس

مرکز تماس اولین چیزی است که برای هوشمند کردن کسب و کار خود به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. انواع مرکز تماس آنالوگ و voip وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مزایای خاص خود را دارند. بنابراین لازم است قبل از انتخاب مرکز تماس نسبت به ویژگی‌ها و امکانات هر کدام از آن ها اطلاعات جامعی را کسب کنید. مرکز تماس به شما کمک می‌کند که تماس‌های ورودی و خروجی خود را به راحتی مدیریت کنید. مرکز تماس برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که تعداد تماس دریافتی آن‌ها در طول روز بسیار بالا است، لازم و ضروری است. در بحث مرکز تماش اشاره به دو ماژول از اهمیت بالایی برخوردار است. اولی ماژول دریافت تماس از سایت است و دومی ماژول اتوماسیون سازی

خدمات مربوط به مرکز تماس

ماژول دریافت تماس از سایت

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که می‌توان به مرکز تماس اضافه کرد که باعث می‌شود هوشمند سازی کسب و کارها بهتر پیش برود، استفاده از ماژول دریافت تماس از سایت است. تعداد راه‌های ارتباطی با یک مرکز تماس بسیار زیاد است. به صورتی که هم امکان استفاده از خطوط سیپ ترانک و هم فیبر نوری و لینک‌های رادیویی وجود دارد. اما یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است امکان دریافت تماس از سایت می‌باشد. از طرفی دیگر این تماس‌ها کاملا امن بوده و هک کردن آن بسیار سخت است.

4 – هوشمند سازی کسب و کار به کمک مجازی سازی

مجازی سازی به عنوان یک راهکار سازمانی می‌تواند به هوشمند سازی کسب و کار شما کمک کند. با استفاده از مجازی سازی منابع سخت افزاری موجود را بین چندین سیستم عامل که لزوما یکسان نیستند، تقسیم خواهیم کرد. استفاده از مجازی سازی به ما کمک می‌کند که با استفاده از کمترین سخت افزارهای موجود بهترین خروجی را به دست بیاوریم. تمامی مراحل و موارد مورد نیاز مجازی سازی از پایه تا پیشرفته همگی توسط تیم متخصص مرکز تلکام ایران برای شما انجام خواهد شد.


این محتوای مفید را هم مطالعه کنید: چرا طراحی سایت در حوزه حقوقی اهمیت بالایی دارد؟


5 – هوشمند سازی کسب و کارها برای به روز رسانی زیرساخت‌های شبکه

شبکه هر شرکت یا سازمانی نقش شریان‌های آن شرکت را برعهده دارد از این رو یکی از جزئياتی که در هوشمند سازی کسب و کار حتما باید به آن توجه داشته باشید، بحث به روز رسانی زیرساخت‌های شبکه است. بساری از شرکت‌های بزرگ که سابقه فعالیت طولانی مدت دارند، معمولا زیر ساخت‌هایی قدیمی دارند که میزان کارایی و بازدهی آن نسبت به تجهیزات و امکانات جدید بسیار پایین‌تر است. بنابراین لازم است که زیر ساخت‌های شبکه هر چند سال یکبار به روزرسانی شود. البته خود زیر ساخت‌های شبکه به دو گروه خدمات اکتیو شبکه و خدمات پسیو شبکه تقسیم خواهند شد.

 هوشمند سازی کسب و کارها برای به روز رسانی زیرساخت‌های شبکه

خدمات پسیو شبکه بیشتر به ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی مانند کابل کشی و نصب و راه اندازی تجهیزات سیستم‌های مرتبط می‌باشد. اما خدمات اکتیو شبکه شامل کانفیگ و یکپارچه سازی نرم افزارها می‌باشد.

6- هوشمند سازی کسب و کارها ،ارائه انواع خدمات مربوط به شبکه

راه اندازی شبکه با سختی‌ها و مشکلاتی همراه است و در نتیجه نیاز است که یک تیم فنی و متخصص خدمات مربوط به شبکه را برای شما انجام دهد و مهم‌ترین خدماتی که ما ارائه می‌کنیم شامل موارد زیر است:

7- مدیریت ارتباط با مشتریان فراموش نشود


این مقاله شاید جالب باشد: آشنایی با امکانات و مزایا خانه هوشمند


اگر قصد دارید کسب و کار خود را به صورت هوشمند درآورید لازم است که از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM استفاده کنید. CRM به شما کمک می‌کند که تعاملات خود را رصد و مدیریت کنید و در صورت بروز هر گونه ناراحتی و به آسانی آن را حل کنید. نرم افزارهای CRM، وظایف مختلفی را تا به حال برای ما انجام داده‌اند. این نرم افزارها برای همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک ضروری هستند. بسیاری از نرم افزارهای دیگر معمولا می‌توانند با نرم افزار CRM ترکیب شوند و ترکیبی قوی‌تر بسازیم.

8- ماژول وب فون

بخش دیگر از هوشمند سازی کسب و کارها بر عهده نرم افزارهایی است که توانایی تطابق با هر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را دارد. ماژول وب فون یکی از همین نرم افزارها است که با استفاده از پنل تحت وب آن به راحتی می‌توانید تماس‌‌هاس خود را مدیریت کنید. این نرم افزار امکان برقرای تماس‌هاس صوتی و تصویری بر پایه ویپ را برای ما فراهم می‌کند.

ماژول وب فون

9- نرم افزار دفترچه تلفن هوشمند تحت شبکه

یکی دیگر از نرم افزارهایی که برای هوشمند سازی کسب و کار حتما به آن احتیاج پیدا خواهید کرد، نرم افزار دفترچه تلفن هوشمند می‌باشد. دفترچه تلفن هوشمند یک نرم افزار تحت وب است که می‌تواند اطلاعات کاربرها و کسانی که با شما تماس می‌گیرند، جمع آوری کند. این اطلاعات برای افزایش فروش شما و همچنین شناسایی راحت‌تر مشتریان در صورت تماس مجدد بسیار پر کاربرد خواهد بود. همچنین امکان ضبط و دانلود مکالمات وجود دارد. به صورتی که می‌توانید بعدا تماس‌ها را بررسی کنید و در صورت نارضایتی مشتری، دلیل آن را پیدا کنید.


همچنین بخوانید: کتاب الکترونیک چیست؟ تاریخچه و راهنمای کامل استفاده از کتاب الکترونیک


10 – هوشمند سازی کسب و کارها ،ماژول فکس اینترنتی

سامانه فکس اینترنتی یا فکس مجازی به عنوان یک راهکار سازمانی برای دریافت و ارسال فکس‌ها کاربرد دارد. نرم افزار فکس اینترنتی یک نرم افزار تحت وب است که می‌تواند به انواع مرکز تماس متصل شده و از این طریق فکس‌های شما را ارسال یا دریافت کند. فکس اینترنتی نسبت به فکس‌های سنتی دارای یک سری مزایا می‌باشد که از آن‌ها می‌تواند به کاهش هزینه‌های جاری، صرفه جویی در زمان افراد و همچنین سهولت در استفاده اشاره کرد. اگر قصد دارید کسب و کار خود را به شمت هوشمند شدن سوق دهید، حتما به یک نرم افزار فکس اینترنتی نیاز پیدا خواهید کرد.

ماژول فکس اینترنتی

11- ماژول تماس گیر خودکار

در بسیاری از موارد هوشمند سازی کسب و کار به معنی اتوماتیک کردن کارها و حذف فرایندهای انسانی است. یکی از مهم‌ترین ماژول‌هایی که ما را در این مسیر همراهی می‌کند. سیستم تماس گیر خودکار است. به کمک این ماژول می‌توانید یک پیام صوتی را برای تعداد زیادی از افراد پخش کنید. این کار دو کاربرد بسیار محبوب دارد که اولین کاربرد آن برای برگزاری کمیپن‌های تبلیغاتی است.دومین مورد آن اطلاع رسانی می باشد.با این کار دیگر نیازی نیست یک نفر با تک تک مشترکین بدهکار تماس بگیرد.

سخن پایانی

شما در این مقاله با هوشمند سازی کسب و کارها آشنا شدید.همچنین از اهمیت و اطلاعات مربوط به آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پاسخ دهید